Conținut articol
Salut! In acest tutorial vom invata cum se deseneaza un portret dupa fotografie. Lucreaza pas cu pas cu mine, ai si varianta in creion inregistrata mai sus! Desenul nostru are la baza metoda Reily dezvoltata de Jack Faragasso in cartea sa, "Mastering drawing the human figure: From Life, Memory and Imagination" si Metoda Loomis, dezvoltata de Andrew Loomis in cartea sa, "Drawing the Head and Hands".
Sa trecem la treaba!
Daca ai nevoie de un feedback poti sa imi scrii si iti voi raspunde in cel mai scurt timp. Mi-ar placea sa ne auzim si sa faci parte din comunitate. Hai sa vedem cum se deseneaza un portret dupa fotografie!
"I shut my eyes in order to see."
― Paul Gauguin


Incepem cu raportul inaltime-latime
Construim portretul de la fundatie in sus!
Fiecare etapa este esentiala pentru urmatoarea.
Daca portretul nu are proportiile bune acum, putem fi siguri ca nu va arata bine la final.
Sunt doar doua linii, nu e atat de greu! Verifica-le de cate ori e nevoie, ca sa nu slefuim un rahatel in speranta ca vom obtine un diamant.
Sunt doar doua linii, nu e atat de greu! Verifica-le de cate ori e nevoie, ca sa nu slefuim un rahatel in speranta ca vom obtine un diamant.
Masuram parul, ochii, nasul si barbia
Impartim linia verticala in aceste 4 segmente
Sunt 4 segmente egale?
Nu stiu – poate ca sunt, poate nu. Nu te invata cu ele egale, masoara-le de fiecare data! Astfel nu vei desena acelasi portret de fiecare data!
Fiecare persoana are proportii unice, si chiar daca 20 de oameni seamana ca proportie, asta nu inseamna ca a 21-a va fi la fel.
Masuram de fiecare data!
Fiecare persoana are proportii unice, si chiar daca 20 de oameni seamana ca proportie, asta nu inseamna ca a 21-a va fi la fel.
Masuram de fiecare data!


Conturam portretul dupa fotografie
Pare mai complicat decat e.
Conturam acum portretul schitand in linii foarte mari si drepte ceea ce observam in imagine.
Nu te gandi la natura elementelor, doar la liniile generale.
Poti sa te prefaci ca e o para, un scaun sau orice altceva! Facand abstractie de faptul ca e o persoana, vei putea sa il desenezi fara stresul de a il face sa semene cu un on in etapa asta.
Poti sa te prefaci ca e o para, un scaun sau orice altceva! Facand abstractie de faptul ca e o persoana, vei putea sa il desenezi fara stresul de a il face sa semene cu un on in etapa asta.
Separam formele cele mai mari
In acest caz parul si fata.
Mereu lucram de la mare la mic – mereu mereu!
In acest caz, daca am desenat conturul in care se afla portretul, putem acum sa il separam in cele mai mari doua forme – fata si par.


Mai stiti cum se deseneaza un portret cu metoda Reily?
Click aici sa va amintiti!
Incepem de sus in jos de aceasta data cu fruntea.
Folosim Metoda Reily pentru a le construi si masuram direct pe model proportiile acestora. E extrem de important sa nu le desenati cu proportiile invatate in metoda de baza.
Trebuie sa adaptam constructia la proportiile modelului pentru ca portretul nostru sa semene la final cu acesta.
Trebuie sa adaptam constructia la proportiile modelului pentru ca portretul nostru sa semene la final cu acesta.
Adaugam arcada si nasul
Folosim metoda Reily pana la final pentru a il face sa semene cu modelul
Masuram cu atentie si observam forma nasului si a ardadei.
La fel cum am facut cu forma exterioara a portretului, incercam sa reducem aceste forma la esenta lor primitiva. Desenam cea mai simpla forma care aduce cu ceea ce vedem in model si astfel facem pasi mici si siguri catre desenul final.


Desenam forma barbiei si a gurii
Doar doua elipse, nimic complicat!
Masuram cu mare atentie dimensiunea volumului gurii si a barbiei si le reprezentam cu doua elipse.
Elipsele pot avea orice vorma, pot fi oricat de aplatizate sau alungite avem nevoie noi sa fie. Scopul este sa fim cu un pas mai aproape de model!
Schitam planul lateral si pometii
Ultima etapa a fazei de constructie!
Desenam acum planul frontal al obrajilor (acea elipsa concentrica cu cea a gurii) si conturam pometii conectand urechea la linia gurii si a elipsei anterior desenate.
Putem schita acum si forma gurii si a ochilor.
Daca nu mai stiti proportiile acestora, dati click aici!


Construim umbrele
Penultima oprire!
Concentreaza-te doar pe calitatea muchiei.
Observa in imagine – e o muchie ascutitia, e una difuza? Incearca sa le desenezi ca atare. Ce vine dupase sprijina complet pe ce schitezi in etapa aceasta!
Hasuram
Ultima oprire!
Hasuram acum umbrele dupa observatie.
Nu ma voi preface ca pot sa rezum aceasta etapa la cateva paragrafe, e treaba de un curs intreg.

"I couldn’t give you something mediocre even if that’s all you asked for."
― Michelangelo